Simpele problemen vragen om simpele oplossingen
Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden. Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien.
Natuurlijk weet u precies hoe klachten het beste verholpen kunnen worden. Ervaring leert echter dat we in deze technisch hoogstaande tijden vaak simpele oplossingen over het hoofd zien.
1. Voor elke storing geldt:
Controleer of de waterdruk voldoende is (minimaal 1.5 bar bij het toestel). Controleer of er spanning op het toestel zit (stekker in het stopcontact). Controleer of het toestel voldoende gas krijgt.
2. Veel klachten en storingen zijn te wijten aan geen of achterstallig onderhoud. Controleer of:
De sifon- of condensafvoer verstopt is. De wisselaar vuil is. De pakkingen lekken. De luchttoevoer vervuild is. De afstelling van de branderdruk – gas/lucht verhouding in orde is. Veel storingen zijn per type / merk verschillend. Vraag daarom altijd naar de storingscode!
3. De verwarming doet het maar de douchewater wordt niet (goed) warm?
Probeer een ander tappunten bijvoorbeeld de keukenkraan of de wastafelkraan. Als deze goed werken ligt het waarschijnlijk niet aan de ketel maar aan de thermostaatkraan. De oorzaak kan een defect van het thermo-element zijn. Als op andere tappunten (meestal dichtbij de thermostaatkraan) het water ook niet goed warm wordt, controleer dan de keerkleppen van de thermostaatkraan. Als de keerklep "warmwater" niet (goed) sluit stroomt er koud water via de thermostaatkraan naar de warmwater leiding.
4. Het water wordt warm maar de verwarming niet?
Controleer de instelling van de thermostaat. Zijn de batterijen nog goed? Controleer op druppelende tappunten. Controleer de temperatuur van het warme water. Dit kan een indicatie zijn voor een defecte sensor/thermostaat of 3-wegklep.
5. Na werkzaamheden start het toestel niet meer op en geeft een ionisatiestoring?
Draai de stekker 180 graden. Sommige toestellen zijn fase gevoelig.
6. De installatie is goed ontlucht maar niet alle radiatoren worden goed of gelijkmatig warm?
De radiatoren moeten opnieuw ingeregeld worden. Begin met remmen van de doorstroming bij de radiator die het eerste warm wordt.
Neem contact op via e-mail of telefoon:
E: info@thermonoord.nl
T: 0513 469 999