Trots op de goede samenwerkingen met ThermoNoord
Vertrouwen, er van op aan kunnen, daar gaat het om!
Bij Flip van Dijk van het gelijknamige Dak-, Loodgieters- & Rioolservice bedrijf in Schijndel staat betrouwbaarheid en goede service hoog in het vaandel. Niet alleen voor zijn eigen bedrijf, ook aan toeleveranciers stelt hij deze hoge eisen. En die herkent hij bij ThermoNoord.
Het bedrijf van Flip van Dijk is opgericht in 2003. Aanvankelijk als eenmanszaak, gespecialiseerd in onderhoud, reparatie en schoonmaak van bitumineuze daken en zinken goten. Voor de plaatselijke woningbouwvereniging mocht van Dijk de renovatieprojecten en het onderhoud doen waardoor loodgieterswerkzaamheden en installatie van sanitair erbij kwamen. Al snel kwam er een monteur bij en inmiddels heeft het bedrijf 12 man in loondienst en wordt er indien nodig, gebruik gemaakt van een team Zzp'ers.
In 2009 werd rioolservice aan het pakket toegevoegd. “Door de groei die we doorgemaakt hebben staan er toch een boel mensen op de loonlijst en dat schept verplichtingen. Rioolservice past in het rijtje om een zo'n compleet mogelijk pakket aan te kunnen bieden, aan de andere kant vereist dat wel een behoorlijke investering. Gelukkig blijkt het een juiste beslissing te zijn geweest”. De rioolploeg wordt inmiddels fulltime ingezet. Door dit allround pakket weten ook particulieren van Dijk vaak te vinden voor service en onderhoud. “Vroeger kozen particulieren veel voor zogenaamde beunhazen, tegenwoordig is er veel meer vraag naar de professionele installateur”. “Uiteraard een goede ontwikkeling”.
Inmiddels is niet 1 maar zijn 3 woningstichtingen, diverse scholen en gemeentelijke instellingen in de regio Sint Michielsgestel, Schijndel en Uden opdrachtgevers van van Dijk, met ThermoNoord Veghel als mooi middelpunt. “Ideaal voor onze monteurs om snel even wat op te halen” zegt Flip. “Een kraantje, perskoppelingen of wc pot, het is zo gehaald”.
“Bestellen bij ThermoNoord doe ik online, echt ideaal” zegt van Dijk. “Bij de woningbouwverenigingen ligt het bestek voor langere tijd vast waardoor je exact weet welke kraan, wastafel of ventilatiebox er in het project moet”. Samen met Martijn Arends, vertegenwoordiger van ThermoNoord Veghel is Flip eind 2012 om tafel gaan zitten om te kijken hoe ze het bestelproces zo efficiënt mogelijk in konden richten waarna Martijn in 'bestellen vanuit artikellijst' per opdrachtgever een bestellijst heeft gemaakt. Er kan nu met één druk op de knop besteld worden. En hoewel Flip van de bonnetjes en papiertjes was is hij nu toch echt 'om'.
De dagelijkse bestellingen worden bij van Dijk bezorgd door de vaste chauffeur en ook dat is prettig. “Je kent elkaar en weet waar je aan toe bent. Pallets worden weer retour genomen en als het een keer niet kan dan zijn ze de dag erop weg. Daar hoef je niet op te letten, dat gaat vanzelf.”
Flip van Dijk is duidelijk heel tevreden over ThermoNoord, het team, de service, de betrouwbaarheid en het contact met Martijn. Op de vraag of er nooit iets mis gaat antwoord Flip, “Natuurlijk gebeurt dat maar dan zie je ook dat er echt alles aan gedaan wordt om het te herstellen. En dat geeft me een goed gevoel. Ik ben niet alleen trots op mijn eigen bedrijf, mijn medewerkers die heel goed werk leveren, maar ook trots op de goede samenwerking die ik heb met het team ThermoNoord Veghel.